S naparáděnými vozy se přijeli pochlubit motoristé z celé republiky.

Věk přitom vůbec nehrál roli. Dvacetileté kluky strčili do kapsy i o dvě generace starší nadšenci.

Kdo nechtěl jen nečině přihlížet dění, vyrazil se projet na čtyřkolce a nebo si skočil padákem. Pánskému oku zalahodil i večerní program, nechyběla totiž ani stripshow. 

 Pořád musí být vidět, že je to wartburg, říká Jiří Kubíček

close Tuningový sraz ve Dlouhé Lhotě 2014. zoom_in

Wartburg. Mnohým se hned vybaví legendární východoněmecký vůz, který by ale dnes už na silnicích neobstál. To se ale nedá říct o wartburgu Jiřího Kubíčka z Prahy (na snímku).

Kdy jste začal s tuningem?
Už na něm pracuji sedm let. Je to jediné auto v Česku, zatím jsem jiné neviděl. Auto jsme tehdy dovezli z bývalého východního Německa. A pak jsem začal s přestavbou. Rozebralo se skoro až do šroubku.

Držíte se při úpravě nějakého stylu?
I přes tuningovou úpravu musí být pořád vidět, že je to wartburg. To je moje pravidlo.

Co byla pro vás zatím největší výzva, co bylo nejnáročnější?
Vlastně všechno, protože každý prvek je individuální. Nic se na to nedá koupit tak, aby se prvek jen nasadil, všechno musím upravit na míru.

Jezdíte s autem i mimo srazy?
Právě, že ne. Tohle auto je výhradně jen pro tuning. Běžně jezdím jiným autem.

Na co jste nejvíce pyšný?
Nedá se říct, že bych byl na něco speciálně pyšný. Spíš bych řekl, že jsem spokojený s celkovým vzhledem auta, který jsem dělal z 95 procent sám.

Otáčejí se za vámi lidé na ulici, když projíždíte?
Lidé se otáčejí, auto má upravený i výfuk, takže na sebe upozorní i tím, že je trochu hlučnější.

Co na na zálibu říká vaše partnerka?
Líbí se jí to, je navíc i z oboru, tak tomu i rozumí.