Dva výsuvné sloupky, jeden u vjezdu do Pražské ulice a druhý u výjezdu na náměstí T. G. Masaryka, mají zabránit neoprávněnému vjezdu do ulice, kde se často pohybovala vozidla i v průběhu dne a mohla ohrozit chodce.

„Hlavním důvodem, proč jsme k instalaci výsuvných sloupků u vjezdu a výjezdu přistoupili, byly časté připomínky a stížnosti od složek integrovaného záchranného systému (IZS). Výsuvné sloupky jsou ovládány dálkově, navíc mají zabudovanou automatickou detekci pro vozidla IZS. V okamžiku, kdy bude v Pražské ulici potřeba okamžitá přítomnost některé ze složek, nebude muset být řešeno zpřístupnění ulice strážníky,“ uvedl starosta města Jan Konvalinka (ANO).

Doprava do pěší zóny nepatří. Na tento fakt často upozorňovali nejen návštěvníci, ale i místní lidé. „Problém s dopravou v Pražské ulici jsme si uvědomovali už delší dobu. Auta se tam proháněla, jak se jim zachtělo. Dalším problémem bylo, že se nám z Pražské ulice stalo parkoviště. Děti tudy chodí do školy a ze školy – a tato cesta se kličkováním mezi stojícími a couvajícími auty stala dost nebezpečnou,“ připomněla radní Renáta Vesecká (Příbramáci pro Příbram).

Nicméně na první pohled je zřejmé, že sloupky nejsou umístěny uprostřed komunikace. To se také stalo terčem posměchu veřejnosti. Podle radnice je důvodem jejich vyosení uložení inženýrských sítí. „Prostor bude v budoucnu osazen květináči tak, aby nedošlo k omezení provozu, ale zároveň bylo zabráněno neoprávněnému vjezdu do Pražské ulice,“ doplnila mluvčí města Eva Švehlová.

Ani tato ujištění veřejnost a opozici příliš neuspokojily. „Je hezké, že instalace sloupků proběhla ohleduplně tak, aby nebránily hladkému průjezdu vozidel. Myslím, že když už tam nestačí dopravní značka ani dohled nedaleko sídlící městské policie, stačilo nastrčit ty plastové dopravní kužele, které tam do instalace květníků mají být. Ušetřilo by se přes milion korun a ostuda,“ komentoval záměr ekonom Václav Dvořák.

Někteří lidé jsou v názorech ještě radikálnější. „Předpokládám, že květináče asi nebyly součástí rozpočtu, takže dalších kolik? Pět set tisíc? Ona květina dnes taky něco stojí,“ uvedl například Pavel Pecka.

Bývalý starosta Příbrami Pavel Pikrt si myslí, že je to velmi drahá nefunkčnost, stejně si tam bude jezdit každý, jak chce. Jiní by už povolávali ke slovu justici. „To už je na žalář,“ dodal člen osadního výboru Březové Hory Jan Horák.