V roce 2002 usedli dva novináři do zapůjčeného vozu od firmy Hyundai na testovací jízdu. Řidič ale jel příliš rychle, nezvládl průjezd zatáčkou a zabil sebe i kolegu. Následně rodina mrtvého spolujezdce zažalovala Hyundai.

Po vydání rozhodnutí nejvyššího soudu se objevují spekulace odborníků, že bude mít záležitost dalekosáhlý dopad i pro půjčovny automobilů. Verdiktem by se v budoucnu měly řídit i nižší soudní instance, ale zatím není jasné, jestli se zachovají stejně i v jiných případech, pokud by šlo o půjčovny automobilů či dvě fyzické osoby.

„Nepřipadá mi to logické, ale tady je asi možné vše. Novináře by už nikdo za volant testovacího auta nepustil. Myslím, že automobilka se s výsledkem sporu nemůže spokojit. Co se týče půjčování aut, bylo by to moc špatné. Museli bychom si hodně rozmyslet, jestli vůbec provozovat půjčovnu dál,“ řekl Milan Klíma z příbramského Drupolu.

V rozsudku Nejvyššího soudu je uvedeno, že není podstatné a významné, pokud provozovatel vozidla byl, nebo nebyl vlastním fyzickým původcem zásahu. Rozhodnutím tak vzniká vážný precedens, který by sňal odpovědnost z viníka nehody a vložil ji na bedra majiteli. „Takovéhle rozhodnutí mi přijde paradoxní. Je to riziko, které by nemělo smysl podstupovat, to znamená, že bychom s půjčováním aut museli přestat,“ uvedl Jiří Vacek prodejny aut Citroën v Drásově.