Velkou výhodou Dobříše je poměrně malá vzdálenost od hlavního města a zároveň autobusy jezdí přes Dobříš například z Příbrami.

„Vzhledem k tomu, že patříme mezi spádovou oblast, tak se nás netýká žádné omezení. Horší je to s menšími obcemi. Myslím, že směrem na Hostomice něco ubylo,“ uvedl starosta Dobříše Jaroslav Melša.

Podobně jako mnohým starostům, tak i Melšovi se nelíbí, jak systém omezování a zdražování dopravy funguje od začátku. „Nelíbí se například to, že se slučují dopravci. V tom okamžiku bude chybět konkurence. Nebo fakt, že se to celé na dopravce svádí. Další nesmyslnou věcí jsou dopravcům zaslané seznamy rušených spojů nehledě na to, zda jezdí vytížené nebo ne. Přece sami dopravci si mapují vytíženost každého spoje a vědí určitě lépe než kdokoliv jiný, který spoj případně zrušit. Obecně se do toho promítá i placení školního jízdného,“ sdělil Jaroslav Melša.

Stejně jako ostatní, tak i obyvatelé Dobříše od začátku ledna pocítili dražší jízdenky v autobusech.

„Už samotné zdražení je velkým zásahem, což povede spíše k tomu, že lidé budou používat více auta, takže i z ekologického hlediska to není dobré,“ konstatoval Jaroslav Melša. Trochu s nadsázkou starosta doplnil, že v tom lze najít i určitá pozitiva. Lidi prý kvůli cenám třeba nebudou jezdit tolik za prací do Prahy. „Když pak budeme hledat kvalitní lidi na personální místa, měli bychom mít větší výběr,“ dodal starosta.