V současné době už řidiči jezdí v některých úsecích po nové silnici a většina ze čtyřiceti mostů a přemostění už je minimálně ve fázi hrubé stavby.

Během několika dní bude dokončena oprava povrchu vozovky v pravé části dálnice ve směru od Prahy v úseku od Mirotic ke křižovatce Nová Hospoda. Současně s tím se znovuotevře EXIT 84 na Plzeň a Strakonice. Ten je od poloviny srpna zavřený a řidiči musí pokračovat na Písek, sjet na Chlaponice, kde se otočí a jedou zpátky na Prahu. V tomto směru mohou následně využít sjezdu na Plzeň a Strakonice.

Úsek za Skalkou.
Stavba dálnice D4 je v polovině. Část úseku u Milína otevře už na podzim

Jak uvedla před časem mluvčí společnosti Via Salis Daniela Pedret, druhé pololetí letošního roku je spojeno s akcelerací činností, díky níž bude na D4 ke konci roku 2023 prostavěno více než tři čtvrtiny z plánovaného objemu finančních prostředků. Na stavbě pracuje přes 1000 lidí a více než 600 strojů.

U křižovatky u Letů byla v létě zahájena stavba velkého operačního střediska pro správu a údržbu dálnice, v němž bude zároveň sídlit dálniční policie. U Krsic se na podzim rozjela výstavba dvou protilehlých dálničních odpočívek. Součástí čerpacích stanic bude mimo jiné šestnáct rychlonabíjecích stanic pro elektromobily, osm v každém směru.

Stavba dálnice začala v červnu 2021. Zahrnuje 32 kilometrů nového úseku dálnice D4 z Hájů do Mirotic plus opravu stávajících šestnácti kilometrů uvedených do provozu mezi lety 2004 a 2017, které bude mít zhotovitel stejně jako novou dálnici příštích 25 let ve své správě.

Zdroj: Youtube

Nová D4 vzniká formou spolupráce veřejného a soukromého sektoru, tedy PPP (Public Private Partnership). Projekt dostavby D4 má na starosti sdružení Via Salis, složené z francouzských firem VINCI Highways a Meridiam. Investice zahrnuje projektování, financování a stavbu 32 km dálnice D4 z Příbrami do Písku a modernizaci a údržbu dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků. Stavební práce provádí společnost DIVia stavební, která patří do Skupiny VINCI Construction CS, a to na základě zhotovitelské smlouvy uzavřené s Via Salis. Provoz a údržbu na existujících téměř 16 kilometrech obstarává ve speciálním režimu společnost Via Salis Operations, vlastněná ze 100 % VINCI Highways. Stavba za zhruba deset miliard korun bude podle smlouvy se státem hotova v prosinci 2024 a dalších 25 let bude konsorcium dálnici provozovat.