Veletrh fiktivních firem je vyhodnocením práce studentů třetích a čtvrtých ročníků příbramské obchodní akademie, kde se předmět „fiktivní firmy“ vyučuje.

„Studenti mají v průběhu roku za úkol vytvořit firmu, vést ji a nakonec ukončit její činnost. Díky tomu se naučí všechny potřebné úkony. Kromě příbramského veletrhu fiktivních firem se naši studenti účastní i dalších obdobných akcí,“ přiblížila provoz „fiktivních firem“ za pořádající školu její ředitelka Marcela Blažková.

Studentské firmy byly hodnoceny ve čtyřech disciplínách. V kategorii „prezentace firem“ zvítězila firma Butik Picasso ze SOŠ a SOU Písek. Tato firma si prvenství vybojovala také v kategorii „leták“. V soutěži o nejlepší slogan a logo zvítězila firma Rest z pořádající školy. Poslední disciplína hodnotila stánek firmy na akci samotné – zde prvenství získala firma Armies Shop, s. r. o., ze SOŠ a SOU Hořovice.

Pravidelně při této akci má své zástupce také Hospodářská komora Příbram. „S obchodní akademií spolupracujeme zhruba 15 let. Této spolupráce si velice vážíme, neboť díky ní máme alespoň trošičku přehled o mladé generaci, můžeme si udělat obrázek, jak bude jednou vypadat jejich podnikatelská aktivita,“ uvedla ředitelka OHK Příbram Irena Karpíšková, která zároveň připomněla nedostatek řemeslníků a mladých lidí na učebních oborech.