Místo některých zrušených spojů nabízí radnice lidem v úřední dny pro zlepšení dopravní obslužnosti taxi službu a to již od 7. března. To znamená, že v pondělí a ve středu se obyvatelé Voltuše, Hutí, Zalán a Nepomuku lépe dostanou na úřady, k lékařům a podobně.

Taxík bude odjíždět vždy v jedenáct hodin z autobusového nádraží v Rožmitále do Zalán a Nepomuku. V 11.15 hodin odjede z Nepomuku do Zalán a Rožmitálu, v 11.45 hodin opět z autobusového nádraží v Rožmitále do Voltuše a Hutí a ve dvanáct hodin odjede z Hutí do Voltuše a Rožmitálu.

„Tuto službu bude zajišťovat Fordem Transit soukromý dopravce. Cena jízdného pro dospělé je stanovena na dvanáct korun a pro děti do patnácti let na čtyři koruny. Věříme, že toto spojení přivítají občané našich osad, obce Nepomuk i mnozí turisté. Taxi vyzkoušíme do 31. května a pak uvidíme,“ informoval rožmitálský starosta Josef Vondrášek obyvatele prostřednictvím regionálního zpravodaje Třemšínské listy .

Krajský úřad už druhým rokem obdržel o jednu miliardu korun menší příděl ze státního rozpočtu, což byl prý hlavní důvod pro omezování a rušení základní dopravní obslužnosti.

Prioritou se měla stát pouze doprava do škol a to ještě za co nejvýhodnějších finančních podmínek. Obslužnému regionu Rožmitálska krajský úřad předložil spoje, na kterých se už dále nechtěl finančně podílet. Celkově seznam obsahoval přes 174 tisíc kilometrů spojů, což při hodnotě dopravního výkonu jednatřicet korun za kilometr a průměrné vytíženosti spojů přes čtyřicet procent prý znamenalo ztrátu hodně přes tři miliardy korun za rok.

„Provedli jsme důkladný rozbor navržených spojů a začalo martirium jednání s krajským odborem dopravy a s dopravcem, Veolií Příbram. Po třech týdnech jednání došlo k dohodě, že náš dopravní region zabezpečí snížení rozsahu dopravní obslužnosti v hodnotě přes padesát tisíc kilometrů za rok. Zároveň ze základní dopravní obslužnosti (financovanou krajem) do ostatní dopravní obslužnosti (financované městem) bude převedeno zhruba devět tisíc kilometrů pro zajištění spojení v tomto roce. Kvůli současně řešenému navýšení ceny jízdného by veškeré přesuny ze základní dopravny obslužnosti do ostatní neměly navýšit rozpočty zúčastněných obcí o více než patnáct procent oproti platbám za dopravní obslužnost v loňském roce,“ sdělil Josef Vondrášek.