Už počáteční fáze prací, ještě před samotným bouráním konstrukce starého mostu, znamená omezení průjezdu, upozornil Marin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic. Z okružní křižovatky do Plzeňské ulice (tedy směrem na centrum Příbrami a Milín) vyjet nelze; dopravní značení navádí řidiče na objízdnou trasu kolem autobusového i vlakového nádraží: s výjezdem z kruhového objezdu do ulice Čs. armády.

„Doprava přes most je vedena pouze jednosměrně, a to ve směru z Plzeňské ulice na okružní křižovatku,“ připomněl Buček, že příjezd od Milína zatím zůstal beze změny. Následně bude provoz odkláněn na kruháku u náměstí T. G. Masaryka a veden po objízdné trase ulicemi Hailova, Jiráskovy sady, Jinecká a Evropská. Na Dolejší Oboru se tedy řidiči jedoucí od Milína dostanou oklikou – vlastně jako kdyby přijížděli směrem ze Sedlčan (či od Zdic a Berouna).

Nejde ale o jediný most, jehož rekonstrukce může motoristům v Příbrami prohloubit vrásky a přinést nějaký šedivý vlas navíc. „Předali jsme již také staveniště za účelem opravy mostu, který v Husově ulici převádí silnici I/18 přes železniční trať,“ upozornil Buček.

Jde tedy o další klíčový směr – od Dolejší Obory na Březové Hory, Bohutín a Rožmitál pod Třemšínem. Lovosická společnost Raeder & Falge se zde zatím pustí jen do přípravných prací, aby další uzavírka nezpůsobila zhroucení dopravy. „Letos tak budou probíhat práce, které nebudou omezovat provoz ve městě,“ slibuje Buček – přičemž potvrdil, že tak je to naplánováno právě s ohledem na omezení kvůli rekonstrukci mostu na I/66. „Hlavní práce na opravě tohoto mostu přijdou na řadu v roce 2022 – a ty již přinesou výrazné dopravní omezení,“ upřesnil k plánům pro rožmitálský směr.