V pravidelných měsíčních intervalech, to znamená každou třetí středu v měsíci, mohou lidé svůj vrak odvézt k železničnímu přejezdu před areál společnosti Navika v Dobříši. Je třeba se ale domluvit nejméně dva dny před vybraným termínem.

Při předání vozidla k ekologické likvidaci musí být přítomen jeho majitel a nebo jeho zástupce s plnou mocí. Pokud je auto zcela nepojízdné a nelze ani odtáhnout, je odborná firma schopná po předchozí dohodě zajistit naložení a odvoz z určeného místa na území města. Za manipulaci s vrakem si už ale odborná firma naúčtuje poplatek. Jeho výše záleží na dohodě.

K likvidaci je nutné vzít si technický průkaz vozidla a občanský průkaz.

„Při předání vozidla k ekologické likvidaci ve stanovený den a s požadovanými doklady bude jeho majiteli vystaveno písemné potvrzení, které bude sloužit jako doklad o předání vozidla k ekologické likvidaci při jeho trvalém vyřazení z registru motorových vozidel na přepážce odboru dopravy dobříšské radnice,“ uvedl Karel Vokurka z Odboru životního prostředí Městského úřadu Dobříš.

Počet vraků aut v ulicích sleduje pravidelně městská policie. Strážníci vždy upozorní majitele, aby si své auto z komunikace nejpozději do dvou měsíců odstranil. Když se tak nestane, automobil nafotí a předají věc k vyřízení městskému úřadu. „Větší problémy s nepojízdnými vozidly v Dobříši nemáme. Po výzvách a upozorněních majitelé nepojízdná vozidla ve větší míře zlikvidují,“ řekla strážnice Městské policie Dobříš Alena Kovaříková.