„Nyní kontrolujeme stav radlic a sypačů, provádíme nezbytné opravy, navážíme a mícháme posypový materiál, kterého jsme připravili už více než 600 tun," prozradil ředitel technických služeb Pavel Mácha.

Letos se prý po letech také pokusí vrátit k aplikaci solanky. „Jedná se o roztok, který by měl působit ihned po ošetření komunikace a snížit použité množství soli," tvrdí Mácha k metodě, kterou se má ušetřit i za náklady na posyp a následný úklid prováděný na jaře.

V zásobě mají technické služby 400 tun soli a přes 200 tun inertního materiálu. Nákup zmíněných materiálů už vyšel na 870 tisíc korun.
Nekonečným seriálem jsou pro technické služby problémy se stárnoucí technikou. Vozový park je ve stavu nouze a průměrný věk aut 19 let nevěstí do budoucna nic dobrého.

„Doufáme, že dobře dopadne poptávkové řízení města na nový zametací vůz, který bychom měli získat do správy. Od příštího roku si rovněž slibujeme, že město najde prostředky na investice k zahájení obměny našeho vozového parku," doufá Pavel Mácha.

Přípravy na zimu ale doprovází ještě další, nekonečný problém s osvětlením v některých lokalitách města. Někde poškozují kabely stavebníci při rekonstrukci, jinde se na lampách „podepisují" záškodníci. „Veřejné osvětlení je stále zajímavé pro vandaly. Jen v průběhu léta jsme v souvislosti s vandalismem řešili 165 oprav, většinou v proslulých lokalitách," říká Mácha.

Pozoruhodnou skupinou jsou podle ředitele takzvaní „vypínači", kteří vniknou do rozvaděčů a vypnou celou oblast, kde pak dochází ke krádežím. Týká se zejména oblastí ulice Brodské, kolem Malého Kotle, východní část náměstí 17. listopadu a další místa.