„Za odvedenou práci při úklidu sněhu pracovníkům technických služeb děkuji, ale do budoucna se to bude muset zlepšit. Chápu, že mají řadu problémů, například s poruchovou technikou a s nedostatkem zaměstnanců. Ale tyto problémy musí řešit každý. Na úklid sněhu letos v zimě si řada občanů stěžovala a v řadě případů oprávněně,“ konstatoval starosta Příbrami Josef Řihák.
Podle slov starosty je důležité, aby se zlepšila především kontrolní činnost ze strany řídících pracovníků technických služeb. Také komunikace s občany by se měla zlepšit. „Myslím si, že právě v tomto směru mají technické služby největší rezervy. Je také důležité nyní po novele takzvaného chodníkového zákona opět jednat s majiteli domů přiléhajících k chodníkům o možnostech zapojení vlastníků opět do úklidu sněhu,“ doplnil.
Technické služby musely řešit také šestnáct případů žádostí o odškodnění zraněných osob, které uvedly jako příčinu úrazu špatný stav povrchu chodníků. „Objektivně posoudit oprávněnost těchto žádostí je velice obtížné, protože žádosti se podávají deset až patnáct a i více dnů po úrazu. Pak nemůžeme posoudit například jakou měl poškozený obuv, zda mohl nebezpečí předvídat a podobně. Zákon uznává odpovědnost za škodu způsobenou překážkami ze strany povětrnostní situace tehdy, když nemohl poškozený situaci předvídat,“ komentoval starosta Josef Řihák. Na takové případy mají technické služby pojistku.
Z hospodárných a ekologických důvodů však letos Příbram spotřebovala méně soli než dříve, 170 tun. V době největších mrazů však bylo ošetření komunikací málo účinné, terčem kritiky občanů byly hlavně velké mantinely vytvořené odhrnutým sněhem.
Náklady na zimní údržbu letos dosáhly 4,4 milionu korun, což je přibližně sedmdesát procent všech nákladu vyhrazených na zimní údržbu tento rok. Na listopad a prosinec tedy zbývá zhruba 1,9 milionu korun.